czwartek, 23 kwietnia 2015

Żelki - naturalne, bez żelatyny i chemii

Mogą być w każdym wymarzonym smaku, kolorze i kształcie. Domowe żelki nie zawierają żelatyny ani sztucznych substancji i barwników! Do tego są dietetyczne. Ja przygotowałam malinowo-truskawkowe w kolorze intensywnej czerwieni. Szybki, prosty i zdrowy przepis. Jest to naturalna, domowa wersja więc nie będą smakować jak te sklepowe (;




Żelki z tego przepisu wychodzą mięciutki i delikatne, jeśli lubimy bardziej zwięzłe wystarczy dodac więcej agaru.

Składniki (10-12 dużych żelków):
  • 1 czubata łyżeczka agaru                Opis produktu agar-agar <klik>
  • 1 pełna szklanka malin
  • 3/4 szklanki truskawek
  • 1/4 szklanki wody x2
  • 1-2 łyżki syropu słodzącego lub cukru jeśli lubimy słodkie żelki (ja dodałam łyżkę golden syrup)
(Ogólnie na szklankę musu powinno się dodać łyżeczkę agaru)

Przygotowanie (10 minut):
- miksujemy owoce z 1/4 szklanki wody (łącznie wyszło mi 3/4 szklanki przecieru owocowego)
- agar zagotowujemy wraz z owocami w 1/4 szklanki wody i gotujemy przez ok 5 minut, dodajemy syrop, jeżeli dodajemy cukier to robimy to trochę wcześniej aby zdążył się rozpuścić
- nakładamy do form

Mogą to być silikonowe formy do ciasteczek lub czekoladek, małe miseczki lub nawet filiżanki. Żelki bezproblemowo wychodzą z formy silikonowej jak i szkła - przy małej pomocy ostrego noża. 
Gotowe są zaraz po wystygnięciu, warto włożyć na kilka minut do lodówki aby przyśpieszyć proces tężenia.

SMACZNEGO!



5 komentarzy:

  1. uwielbiam agarowe żelki i galaretki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A już patrząc na zdjęcie i te kolory myślałam, że zrobiłaś żelki z buraczka :) Fajny pomysł, sama nigdy nie robiłam agarowych żelek, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolory naturalnych dań nie przestają mnie zadziwić, są o wiele lepsze niż te sztuczne. A burak to już w ogóle czyni cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  4. 47 yrs old Data Coordiator Oates Durrance, hailing from Sioux Lookout enjoys watching movies like "Snows of Kilimanjaro, The (Neiges du Kilimandjaro, Les)" and tabletop games. Took a trip to La Grand-Place and drives a Bugatti Type 57SC Atalante. zbadaj strone

    OdpowiedzUsuń